torsdag, februari 17, 2011

Städat och rogivande??


Det är så himla kul att titta på alla dessa bloggar som synes ha fantastiska hem - var sak på sin plats (helst så lite saker som möjligt), gärna vitt och lite avskavt. Jag surfar runt och kommer in på den ena fantastiska bloggen efter den andra och jag blir så inspirerad. Det försvinner lätt en timme vid dessa tillfällen!

Jag tycker också om det vita och lite avskavda, har gått på auktioner och loppisar i många år. Många är de möbler och saker som jag ropat in......med en mycket förvånad man vid min sida! Många gånger har han undrat vad jag ser i dessa gamla saker. Det är inte helt lätt att svara på den frågan.......jag vet inte varför jag dras till det inte helt perfekta, till det som varit med ett tag och som kanske har en spricka eller saknar ett hörn. Jag bara tycker om det och vet att de sakerna kommer att stanna mycket längre i vårt hem än de nya,  moderna sakerna som jag också köper ibland.

Hos oss ligger dock inte var sak på sin plats. Det är ytterst sällsynt att vi har ett sådant hem som jag ser i de bloggar jag tycker om. För det mesta är någon sak på väg; från hallbordet till garderoben, från köksbordet till pärmen, från trappan till övervåningen eller från sovrummet till grovköket. Det får mig att undra hur personerna med de perfekta hemmen gör?? Är de hemma hela dagarna och pysslar och städar? Eller ägnar de all ledig tid till att städa och shoppa heminredningsdetaljer? Eller fotograferar de endast den del av hemmet som just den dagen är i ordning?

Hursomhelst är jag jätteglad över att de visar sina hem för mig och alla andra! För trots att jag vet att vårt hem aldrig kommer att se ut som de är det mycket inspirerande och en ren njutning att få titta in i dessa hem!!

(Bilden ovan är från vårt kök en dag då jag vände upp och ner på det mesta - så rörigt är det inte alltid......!!)

1 kommentar:

Rose Cottage sa...

Bra Ingela, jag känner igen mig, därför kan jag inte ta några bilder på hela rum, så fort man vänt ryggen till så kommer det nya saker som bara finns där.....
Hur går det nu med det lilla med sex gråa ben eller öron???
Kallt som attan idag, hoppas du fått något gjort på vinden.

Kram Ulrika

Syns på Tisdag