tisdag, april 05, 2011

Nytt projekt


Idag påbörjade jag ett projekt som planerades redan förra året. Jag och kompisen A var på Stoff och Stil i Malmö, ett härligt ställe som ger en tusen ideér. Där hittade jag ett mönster som jag gillade. Tyvärr var det lite svårare att hitta ett tyg som jag gillade - jag hade velat ha ett svart eller mörkbrunt men det fanns inte. Det slutade med ett blått.......


Y var såklart med från början, varför ligga direkt på golvet när man kan ligga på ett härlig ull/fleece-tyg?? Platsen han valde var dock inte helt riskfri - när sonen C kom ner och började prata började Y vifta med svansen farligt nära där jag klippte.....!


Efter några timmars klippande var det äntligen dags att börja sy!


Då var dock Y ganska trött och han tog därför ett tupplur.........på de urklippta bitarna såklart! 

1 kommentar:

ylva sa...

hej ingela! jag provar igen... var inne för en stund sedan, men då försvann allt jag hade skrivit *snopet*. eh... det handlade om hur nyfiken jag är på det du håller på att sy, hur fina dina vristvärmare, sjalar och mössor är, hur spännande det verkar ha varit med kairo och statistrollen! ungefär. jo, och så handlade det om den där meningsfullheten. det var aldrig ägnat att vara så dystert, men jag inser att om man inte känner till allt så kanske det lätt tolkas så. jag ägnade en hel massa år med att fylla varje dag med saker som jag inte alls ville fylla mina dagar med och som jag än idag anser ha varit ganska meningslösa. inte kunde jag motivera det med annat än måsten heller. men som sagt, jag vände helt om med barnen och även om jag fortfarande tidvis gör saker som jag kanske helst inte vill så upplever jag det alls inte lika dant som då.

hoppas i allafall att den ordentliga våren kommer snart för er! ser fram emot fler trädgårdsbilden då ;). jag föreställer mig nämligen din trädgård som något slags junibacken :).

kram kram,