måndag, maj 02, 2011

Vår älskade Yatzy


Vår högt älskade familjemedlem, våran Yatzy, har efter flera hastigt tillstötande sjukdomar somnat in. Han blev bara 7 år gammal. Vi hade räknat med ytterligare 7 år..........

Saknaden är oerhörd, han fanns alltid vid min sida. Det är så himla tomt utan min lille kompis. Ingen som pussar mig välkommen hem, ingen som ligger uppkrupen i mitt knä när jag läser, ingen som ligger hos mig när jag pysslar, ingen som ligger på rygg sidan om mig i sängen och snarkar, ingen som tvingar ut mig på den där promenaden som ju faktiskt var jätteskön när vi väl kom ut - oavsett hur vädret var. 

Han är oersättlig, min älskade fina hund och alla i familjen sörjer vi honom.

5 kommentarer:

Caroline sa...

Usch va trist Ingela! Vet hur det var då vi placerade om våra två efter att de morrat mot Tintin osv. Det var hemskt att de inte var där längre, så tomt.

Rose Cottage sa...

Ingela jag känner med dig, vet precis hur det är,jag saknar fortfarande mina änglakatter.

Många Kramar

Ulrika

Marie sa...

Hej och tack för din fina kommentar hos mig. Tyvärr kan jag inte publicera den. Något har ju varit fel med blogger och kommentarerna som inte var publicerade har försvunnit.

Sorgligt med er söta lilla hund. Jag vet hur det känns och hur ont i hjärtat det gör...

Rose Cottage sa...

Hej Ingela, hur är det med dig? Hur går det på jobbet?
Saknar di på vårt!

Kram Ulrika

Carina sa...

Förstår precis hur du känner och lider med dig. Det har nu gått tre år sedan min lilla vän somnade in och jag har tvivlat så på att det skulle kunna komma in nån ny i mitt liv men nu äntligen så springer här en liten på elva veckor och förgyller mitt liv på sitt lilla vis.
Kram