måndag, juli 11, 2011

Vårt alldeles egna Junibacken

Mer sommar än såhär kan det knappt bli; fuktig värme, sol, störtskurar, semester, picknick, våt tvätt i körsbärsträdet, loppisar och en trädgård i full grönska! Tog mig i kragen och tog en massa kort på vår trädgård häromdagen, resultatet ser ni nedan.

Från att ha varit mest gräsmatta i hela trädgården är den nu full av träd (såklart!), buskar, blommor, ett växthus, zinkbaljor, en damm med nästan! tama guldfiskar, flera terasser och ett litet köksland. Det är resultatet av 15 års arbete som har gett oss denna härliga trädgård...

Jag älskar verkligen min trädgård; allt det gröna kombinerat med mestadels vitt, alla olika platser jag kan sitta och njuta vid, alla djuren som besöker oss - olika fåglar (från sparvar till häckande änder), katter, sniglar med sina vackra hus på ryggen, igelkottar, våra fiskar och ekorrar, mitt växthus där det är ljuvligt att sitta och läsa eller pyssla när det regnar, körsbärsträdet där jag njuter av skuggan tillsammans med doftande tvätt på tork och bänken på baksidan där jag njuter när det är för varmt på de andra ställena.







Ha en riktigt skön sommar!

Inga kommentarer: