tisdag, augusti 16, 2011

Sensommarsemester



En veckas semester i augusti innan "höstterminen" tar över! Vädret är som det varit hela sommaren, ostadigt - regn och sol omvartannat. Men vad gör väl det?

Skolstarten har alltid varit som en nystart för mig, det är mitt eget "nyår". Det var ju några år sedan jag gick i skolan men fortfarande är hösten speciell. Dels är det vädret - hög kall luft (årets bästa årstid!) men också känslan av nystart, en ny kalender att fylla!


Höstens första projekt drar snart igång! Denna gången ska dock maken få vila medan hantverkarna jobbar. Hela ovanvåningen, 80 kvm, ska göras om. Rivning av vägg, nytt golv, byte av gavel, målning av tak, nya väggar mm. Dessutom ska mannens dröm gå i uppfyllelse: en balkong! Den ska placeras på husets södervägg som Ni ser ovan. Återkommer med bilder så fort det hela har dragit igång!


Häromkvällen gjorde jag en krans som jag hängde på ytterdörren. Jag tog några av de växter som finns i trädgården; murgröna, syrenhortensia, lagerblad och trädgårdshortensia.Den blev riktigt stor och inte riktigt perfekt, men vad gör väl det? Jag är ju faktiskt inte så mycket för det som är perfekt!


De senaste dagarna har jag dock ägnat åt sonen. I söndags middag kollapsade hans högra lunga. Första gången det hände var för en månad sedan så han visste med en gång vad det var som hände. Ambulans in till MAS (han var hos en kompis i Malmö-trakten när det hände) och därefter en lång väntan på doktorn. Röntgen visade på en stor kollaps varför de valde att sätta in ett drän. Denna apparat, som sitter på hans bröst, ska hjälpa lungan att återhämta sig. Han har ont men får starka tabletter som hjälper bra. Håll tummarna för att han snart är bra igen!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ingela!
Hoppas allt är bra med dig? Arbetar du inte på Biltema längre?
Ville bara säga vilken fin hemsida du har och vad vackra saker du gör. Sååå duktig. Hittade dig via Tina Jönssons Facebook efter ditt grattis till henne när hon fyllde år igår. Ställer du ut med dina saker någonstans?
Ha det bra
Kram
Eva (Tinas fd kollega)

Ingela sa...

Hej Eva!
Nej, jag slutade på Biltema i februari men var kvar till mitten av april (de hyrde in mig). Nu arbetar jag för Manpower Professional, ville ha nya utmaningar så jag tackade ja till ett jobbförslag från dem. Just nu är jag ute på ett uppdrag som controler, det sträcker sig till slutet av januari (ett mammavik.)En helt ny, men mycket spännande erfarenhet!!
Tack för Din kommentar, den värmer verkligen! Jag har bl a ställt ut på Fredriksdals höstmarknad. Jag fick mycket beröm men tyvärr handlade folk inte så mycket.
Hur är det med Dig? Och hur går det med keramiken?
Ha det bäst! // Ingela

Anonym sa...

Hej! Allt är jättebra med mig. Controller, det är ju samma som jag arbetar som. Dessutom utbildar jag mig till det nu oxå, på halvtid, trots att jag jobbar heltid. Tufft, men när man inte har barn hemma eller gubbe heller för den delen så hinner man ju med det. Keramiken har jag tagit paus i sedan förra terminen när jag började plugga. Men ska definitivt fortsätta när utbildningen är klar. Meddela gärna om du ska vara med på fler utställningar/marknader för då kommer jag gärna o tittar. Ha det så bra Kramar Eva