tisdag, september 06, 2011

Gamla saker - I love!!


Jag älskar verkligen gamla saker vilket resulterat i många besök på loppisar och i antikaffärer. Min man, G, gillar låga priser vilket gjort att jag sällan behövt gå ensam!

Jag letar sällan efter något speciellt utan låter alltsom oftast känslorna styra över mina inköp (ja, även börsen eftersom jag också gillar bra priser!). G, min mycket praktiske man, frågar alltid var jag ska ha saken jag funderar på att köpa och han får alltid samma svar; "Det vet jag inte förrän jag kommer hem". Det "känner jag in" först när vi är hemma!!


Denna ljuvliga väska "hittade" jag häromdagen - visst är den ljuvlig!! Tyget är underbart och välhållet men tyvärr är låset på väskan sönder. Det är dock inga problem för händiga mig, hur svårt kan det vara att fixa det?? En sådan bagatell får inte hindra ett bra inköp!


Många av sakerna vi har i trädgården är gamla saker som redan har använts av andra. Det har gjort att de har fått den patina som jag verkligen älskar. Dessutom tycker jag att det är förfärligt synd att grejor ska kastas bara för att ägaren har tröttnat på dem. För oss andra är de ju som nya!

Man skulle kunna tro att jag är en riktig samlare men så är inte fallet. Jag vill gärna ha det ombonat och mysigt (älskar äkta mattor i vinrött och mörka möbler) men alldeles för mycket saker kväver en. Hittar jag alldeles för många saker jag faller för så rensar jag ut gammalt och lämnar in det till t ex myrorna och Framtid. Förnyelse har väl inget dött av!!

1 kommentar:

Det växer sa...

Jag är också loppisfantast!
:-)