söndag, november 13, 2011

Julen närmar sig


Idag åkte jag till en mysig, liten handelsträdgård strax utanför stadsgränsen. Målet var att handla granris!


Denna "bock" fick vi iklädd grane och ljus för några år sedan av goda vänner. Den var ljuvlig och skapade verkligen julstämning härnere hos oss i Skåne!

Den har hängt med sedan dess och varje år klär vi den själva för att komma i julstämning. I år är jag ute i extra god tid!


Den blir ju inte lika "välklädd" som om ett proffs hade gjort det men visst ser man att det är en julbock?


När jag ändå höll på gjorde jag en krans att hänga på dörren. Helt i "Ingela-stil" dvs väldigt sparsmakad. Kanske t o m för sparsmakad men jag har så himla svårt att pynta för mycket! 

Det kändes mysigt men konstigt att börja pyssla inför julen, trots att det bara är några veckor kvar. Vädret härnere i Skåne är allt annat än vinterväder. Idag har det varit soligt och vindstilla. Och medan jag pysslade sjöng fåglarna så fint för mig!!

Inga kommentarer: