söndag, december 09, 2012

2:a advent

 
Idag har vi haft ett riktigt härligt snöoväder!

 
Det har blåst och snöat hela dagen, vilket skapat en härlig julstämning!

 
Härinne är det julpyntat. Den lilla granen köpte jag på IKEA, jag gillar verkligen dem och har flera stycken härhemma.
 
Tomtarna köpte jag på Ullared för några år sedan men de håller än.

 
Skålen hittade G och jag i hans släktingars uthus i Dalarna. Den är i gjutjärn och jag bara älskar formen. Den fick följa med oss hem för några år sedan och i år har det hamnat lite julpynt i den. Gamla ljushållare, kakformar, ljus och filtade bollar som jag hittade när vi var i Marocko i början av året.

 
Det går år många ljus hos oss under vintermånaderna. När mörkret faller, redan tidigt på eftermiddagen, tänder jag dem.
 
Några tomtar har letat sig ner från vinden och hamnat på en hylla i köket. Rött, vitt och svart - det är årets julfärger hemma hos oss.
 
 
Förutom levande ljus har jag ett par elektriska ljusstakar också. De är fina de också, och väldigt praktiska då man inte behöver hålla koll på dem så som man behöver med levande ljus.

 
Myrten, hyacinter, smågranar och orkideér - visst är de fina!
 
Hoppas ni har en fin 2:a advent!
 

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en annorlunda och mycket
vacker skål, perfekt för små julsaker. Här har vi inte fått en
endaste flinga idag.
Kramar
AnnaMaria