söndag, april 14, 2013

Ingen kyla i luften!

 

En riktigt fin vårdag har vi haft härnere i Skåne!
 
Vi tillbringade drygt tre timmar i Sibirien, ett strövområde i Ängelholm där det finns både strand och skog. Det var första gången jag var där. Visst är det konstigt? Man har varit på så många olika ställen i världen, en del på andra sidan jordklotet. Ändå finns det så mycket i ens närhet man aldrig har sett..............

 
Stranden är både bred och lång, jag förstår att det är ett populärt ställe om somrarna. Mycket strand, fina gräsbeklädda kullar och miljoner snäckor!

 
Stranden i alla ära men det är i skogen jag trivs allra bäst.
 
Det finns så mycket att se där. Helst går jag "off-road" och snubblar fram bland stockar, kottar, kvistar och löv.

 
Vid något tillfälle när jag och min bror var små byggde vi kojor på Söderåsen. Fick en riktig flashback idag när jag såg denna kojan - precis så som vi byggde!

 
Hittade idag kommande juls gran - ståtlig eller hur!
 
 
Det var min bror och svägerska som lockade med oss ut idag - det gjorde de alldeles rätt i för det blev en härlig tur i naturen!
 
Här sitter vi och fikar vid UFO-monumentet. Till minne av UFO:t som landade här 1946......Ja, vad ska man säga - en kul grej är det i alla fall!

 
Mycket tallar växer det här - beror säkert på att de trivs i sandblandad jord.
 

Söte Winston var så klart med!
 
Jag lånade honom för några "off-road-promenader", tror han tyckte det var en hit!


Det är något speciellt med mossa. Nästan lite trolskt......
 
En härlig utflykt på årets första varma vårdag!

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

GOD MORGON !

Så många fina bilder från dig.
Underbart nu när våren anländer...
Så som vi har väntat eller hur ?

Ha en fin dag och trevlig helg också !

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ofta kan det bli så att det som finns för nära, där är man nästan aldrig. Både strand och skog är fantastiska, du bor helt underbart så nära havet.
Jättefina bilder.
Kramar
AnnaMaria