söndag, oktober 19, 2014

En regnig söndag


Idag har det verkligen känts som en höstdag. Grått och hällregn.......
 

Först för en liten stund sedan plockade jag fram kameran och gick ut en runda i trädgården.
 
 
De härliga rönnbären lyser upp i en annars ganska så mörk trädgård.

 
Sjösten finns på flera ställen i trädgården, bl a i ett fat med vatten. Där landar fåglarna ibland och både dricker och tvättar sig!
 
 
Allt i trädgården har inte vissnat ner.

 
Ett litet stilleben ute i växthuset.
 
 
Snart dag satt ta in de "inneväxter" som tillbringat sommaren utomhus. 
Förutom kursen i magdans idag har jag pysslat.
 
Jag har stickat på ett par vantar som påbörjades.............ja, för ett tag sedan! Blir kanske klara denna vinter..........eller nästa!
 
Jag har lagt upp och lagt in några klädesplagg........är man kort i rocken är det mesta man köper för långt. Inte det roligaste jobbet man jag är helnöjd när det är klart!

 
Önskar alla en mysig söndag!

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Magdans lät kul. Och det märks att vi gått in i en annan årstid, trots att det är varmt så syns och känns det.
Superfin header med äpplet.
Kramar/AM

angie sa...

wunderschöne herbstdekoration!!! liebe grüße von angie aus deutschland

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trevlig söndag till dig
Kramar/AM

edok69 sa...

Suggest good information in this message, click here.

webbet123.com
ufa1688s.nett