lördag, november 22, 2014

Stickade handledsvärmare



 
Trekvarts-ärmar har varit på modet ett tag nu. Jag förstår inte det?! Det ser ju ut som om man tvättat plagget för varmt vilket gjort att ärmarna har krympt.
 
Eftersom denna konstiga längd på ärmar är på modet är det svårt att hitta blusar och tröjor med "normal" längd. Det har jag löst genom att använda handledsvärmare :)
 
Förutom att de värmer tycker jag att de är en fin detalj till övrig klädsel.

Dessa stickade jag för ett par veckor sedan. Jag gillar verkligen mönstret!
 
 
Nu stickar jag på ett par i grått och gammelrosa. De ska jag använda till en kofta med trekvarts-ärm som jag inte använt eftersom de korta ärmarna gjort att jag frusit.

Nästa projekt är ett par tumvantar.
 
Lånade en bok på biblioteket i veckan med härliga mönster - ska bli ett sant nöje att välja mönster och sticka sina egna vantar!
 
Trevlig helg!
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint lille håndarbejde at hygge sig med. Ved du for øvrigt, at sådanne håndledsvarmere hedder pulsvarmere på norsk. Det synes jeg er sådan en yndig betegnelse.
Når jeg er færdig med de tre håndarbejder, som jeg er i gang med, skal jeg begynde på noget lidt mere overskueligt: et par handsker med kun en trdiedelsfingre, som man kan bruge i haven nu, hvor det er ved at blive koldt også i Danmark
Happy Knitting,
Jytte
www.danishknitdesign.com

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

God fortsättning till dig
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej
Roligt och höra från dig
Kramar/AM