söndag, mars 25, 2012

Trädgårdssöndag


Idag har vi tillbringat merparten av dagen i trädgården - det har varit HÄRLIGT väder!


När man lyfter på fjolårets vissna pinnar och blad hittar man de ljuvligaste skatter!


Visst är förra årets vissna växtställningar vackra. Denna liknar stjärnanis, eller hur?


Mycket att klippa ner men jag tar det så sakta. Det är bara mars och fortfarande kan det komma vinterväder. Då vill man ju att de nya skotten ska ha skydd av fjolårets "rester".


Årets första nyckelpiga!


Jag gillar verkligen mossa. Här har jag plockat lite på gröningen utanför tomten. Visst är där en del gräs i mossan men den är lika fin för det!

Traditionellt använder vi mossan till jul men varför vara traditionell? Den är ju lika vacker året runt!!


Idag klippte jag bl a ner ulleternellen (tror jag den heter). Tyckte dock att det var synd att kasta de torkade blommorna så jag band en krans.


Den hänger nu i köket!!

Inga kommentarer: