måndag, december 08, 2008

Hektiska veckor


Nej, jag har inte ramlat av pinnen, det har bara varit ett par hektiska veckor!!

I förra veckan var jag några dagar i Borlänge (tjänsteresa). När jag kom sa de att de hade "skånsk vinter". Elakt förtal - inte är väl våra vintrar härnere gråmulna, med lite lätt duggregn och några plusgrader?? Hursomhelst, dag två började det blåsa och snöa rejält. När det närmade sig avgång för mig tyckte jag att det var bäst att ringa flygplatsen för att höra om planet verkligen kunde lyfta, för mig som skåning liknade värdet ett mindre snökaos. Tjejen på flygplatsen skrattade gott när hon svarade mig att - "Nejdå, det är inga som helst problem att lyfta - det bara snöar lite"! Mycket riktigt, efter snöskottning av banan och avfrostning av planet lyfte vi söderut. Jag måste dock erkänna att när jag satt i planet uppe i luften och såg snön som virvlade runt undrade jag om jag skrivit mitt testamente!!

I förra veckan träffade jag också "gamla" arbetskamrater. En av dem, C, har sagt upp och köpt en klädesbutik - himla tufft gjort!! Vi var alla i butiken, det blev många glada skratt, shopping och mat!! Jag köpte bl a en väska, ursnygg!, och ett par stövlar (röda!!) som jag blev så himla nöjd med!

Först nu till andre advent fick jag upp adventsstjärnorna. Vi ska bygga om på ovanvåningen och renovera köket så i år blir det endast två adventsstjärnor här i huset. Känns inte så inspirerande att julpynta där vi redan har börjat riva ner. Jag satsar på nästa jul istället!!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hahaha, ja ett testamente över alla dammråttor skulle man kanske skriva innan det är för sent.

Vad roligt det ska bli på fredag! Vad ska du pyssla med? Jag funderar på vad jag ska ta mig för, har så mycket jag skulle vilja göra just nu!

Ingela sa...

Ja, det är väl mest dammråttor man lämnar efter sig!!

Ja, det ska bli så kul och avkopplande imorgon! Jag ska packa väskan om en stund - jag tror det blir mest julkort jag ska göra. Fast man vet ju aldrig, jag kanske hittar ngt halvfärdigt projekt däruppe som jag känner för att avsluta!

Vi ses!