torsdag, januari 01, 2009

Nytt År!



Då är det dags att skriva 2009 istället för 2008!

Julen var fin, barnen var här på Juldagen då vi hade paketöppning mm. Dottern i huset, M, fick bl a en bärbar dator - en hett efterlängtad sådan! Sonen, C, fick bl a kontanter vilket passade honom fint då han ska köpa en ny kamera.Mannen i huset blev gladast för de whiskyglas han fick. Själv fick jag en "Bind-it-all" - en liten behändig sak som binder in häften och böcker. Här ska det scrappas små minialbum in masse!!

Förutom "Bind-it-all" har jag ytterligare en ny scrapmaskin - en "Cuttlebug". Jag är så förälskad i denna fantastiska maskin som stansar ut bl a bokstäver till min scrapping! Just nu går jag och väntar på ett nytt alfabet att använda i cuttlebuggen - fyndat på e-bay av min scrapkompis Caroline, tack!

Nyårsafton tillbringade jag och mannen hemma - vi åt en god middag på kvällen (återigen har vi besökt Lasses rökeri!), för övrigt tog vi det lugnt och gjorde bara vad som föll oss in. Inga nyårslöften har avgivits, man är perfekt som man är!

Idag på nyårsdagen har vi varit ute några runder med hunden, Y. Det är ett strålande vackert väder, några minusgrader, sol och vindstilla.

God fortsättning!!

1 kommentar:

Caroline sa...

Åh va härliga saker! Hoppas att alfabetet landar i lådan snaaaart! Jag väntar hem lite nya färgläggningspennor som jag hoppas kommer snart (helst innan helgen)! Ser fram emot morgondagen! Ska kila upp senare och packa nya biltemaväskan hahaha!