söndag, januari 11, 2009

Julen är slut!


Ja, då var julen, nyår och trettonhelgen över för denna gång. Nu är julenen (första året vi inte hade en gran) utkastad och julstjärnorna nerpackade. Det är bara julgardinerna som får hänga med ett tag till. Vi ska nämligen göra om i köket inom en inte alltför avlägsen framtid och innan det är klart har jag ingen lust att hänga upp nya gardiner.

Apropå gardiner.......Igår var G och jag i Svågertorp utanför Malmö. Jag hade hört talas om en tygaffär, Stof & Stil, som skulle ha ett stort sortiment till bra priser. Och, jag kan bara hålla med - sortimentet var enormt och priserna överkomliga! Jag hade tänkt köpa tyg för att sy nya gardiner och klä om stolsdynorna men.........jag kunde inte bestämma mig........Jag kände att jag behöver smälta vad jag sett och därefter åka ner på nytt, denna gången för att handla!! Det blev som sagt inga tyger men väl några band och ett skärunderlägg till scrapbookingen - alltid något med tanke på att vi var i affären i 1 1/2 timme!

Till min mans stora lycka handlade vi igår en Sodastreamer. Han har pratat om en sådan länge men jag har inte tyckt att vi haft plats för ytterligare en köksapparat. Jag gjorde dock en taktisk miss förra helgen efter att jag varit hemma hos C, en nyfunnen vän, som har en streamer. Jag berättade för G hur nöjda C och hennes man är med sin streamer, att det är ett av deras bättre köp. Gud, vad tänkte jag när jag berättade det?! Jag tänkte uppenbarligen inte på ordspråket "Att tala är silver, men att tiga är guld". Så vad kan jag säga - det blev en streamer igår - och ett av G:s starkaste argument var att C och hennes man ju var SÅ nöjda med sin streamer! Behöver jag säga att G, utan att träffat varken C eller hennes man, tycker att de är fantastiskt trevliga människor!!!

Idag, sista dagen i denna veckan, har vi bara tagit det lugnt - kört några tvättmaskiner, städat i kryddskåpet, gått några rundor med hunden och tittat på skidor på TV. Ja, det sista har inte jag gjort, sport är inte min grej, varken att titta på eller att själv utföra. Jag har istället klippt och klistrat och satt in en väldig massa urklipp i mina pärmar. Merparten är trädgårdsbilder och heminredningsreportage - bra att ha när man vill ha lite inspiration härhemma!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hahahaha gud va underbart! Ja man ska tänka sig noga för innan man säger saker inför barnen... och ännu nogrannare innan man öppnar munnen inför mannen hahaha. Jag kan dock GARANTERA att ni kommer att bli nöjda! Detta kommer från en som hatar att ha en massa maskiner stående på köksbänken!

ylva sa...

*lol* ja, det är lätt att bara säga saker ibland. jag har blivit jättenyfiken på er trädgård och tycker att allt pyssel ser så mysigt och fint ut :). roligt att ni har börjat med scrapbooking båda två! och så ville jag tacka för att du tog dig tid att lämna ett litet avtryck hos mig :). det är jättesnällt och jag blev glad!