måndag, april 13, 2009

Kortmakeri!

Sedan jag för ca 1 1/2 år sedan upptäckte Scrapbooking-fenomenet har jag mest gjort layouter och minialbum. Kort har det blivit några stycken men då släkten inte är så värst stor har behovet av kort inte varit så stort!! Tills för några veckor sedan, då mina arbetskamrater undrade om jag, förutom minialbum, också gjorde kort. Det var början på en period av intensivt kortmakeri! Jag gjorde några stycken kort och tog med på jobbet. Tilll min stora förvåning sålde de som smör i solsken!! Jag har därför fortsatt min "produktion" och de flesta "försvinner" med en gåendes gång - det är SÅ himla kul!!


Om jag ska beskriva min "kortstil" så kan man väl säga att den går i enkelhetens tecken, stilrent om man vill att det ska låta lite tjusigare hahaha. Jag kan uppskatta kort som är så mycket dekorerade att man kan tro att alla ens scrapdekorationer använts på ett och samma kort men själv "blir" det aldrig så när jag "kortmakar". Jag plockar bort fler dekorationer än vad jag lägger till!! Ovan och nedan visas två av mina senaste kort, jag tycker lika mycket om dem bägge två (och de är sålda!).


Min förhoppning är att beställningarna fortsätter att komma, att "kortmaka" är mitt sätt att varva ner och få utlopp för pysslandet jag har inom mig. Gör de inte det får jag återgå till mina älskade minialbum!!


Inga kommentarer: