söndag, april 19, 2009

Helg, sol och jobb!

Då närmar sig ännu en helg sitt slut. Det har varit fint trädgårdsväder härhemma men det har vi mest njutit av inifrån! Imorgon kommer nämligen huset att fyllas av hantverkare som ska sätta upp en vägg (så att jag får ett alldeles eget pysselrum!), sätta upp en halvvägg och fixa väggarna i kök och vardagsrum. Inför detta har vi fått tömma dessa två rum på allt - och det var inte lite det! Guuuuuud, med grejor man har - och ändå är jag en som gärna kastar (ger bort) saker när jag tycker att jag har för mycket. Undrar hur det ser ut hemma hos dem som inte har lika lätt för att göra sig av med saker och ting??!

Detta är en av de första gånger vi anlitar hantverkare så Ni som känner min man förstår varför han har tagit semester - här ska det övervakas att allt går rätt till! Han tillhör nämligen det gänget som vill ha kontroll......Skulle inte förvåna mig om hantverkarna imorgonkväll försynt frågar mig när G ska börja jobba igen!

3 kommentarer:

Carina sa...

Oj vad skoj med en blogg med så mycket läsning. Helt olik min där det är mest bilder.
Ska ta mig mer tid till att läsa mer vid ett senare tillfälle. Måste ju spara lite...
Och vilka fina saker du gör.

Caroline sa...

Hihihi kan tänka mig att det är ett känsligt kapitel. När jag nämner att vi ska ta in hantverkare för min äkta hälft blir reaktionen sådan så man skulle kunna tro att jag nyss begärt skilsmässa. Han ska minsann göra allt själv... i sitt tempo (som inte alltid roar mig).

ylva sa...

jag kan tala om hur det ser ut *lol*. eller det är inte roligt egentligen, det är överfullt. jag samlar på mig mycket lite saker och enbart sådant som jag använder, men sambon... vill helst behålla ALLT. det går ju inte...

iallfall så är det en härlig bild på hunden och så är jag glad över att du ska få ett eget pysselrum!

kram kram,