tisdag, maj 05, 2009

Februari

Jag ligger lite efter här i bloggen.........Här kommer i alla fall februari månads två trädgårdsbilder. Mycket mer snö än såhär har det inte varit i vinter och nu när det redan har blivit maj får vi väl hoppas att det inte kommer mer snö förrän till nästa vinter!

I växthuset har jag, under vintermånaderna, några kryddväxter (rosmarin - de klarar sig utmärkt), en vindruva och en fikonbuske. Jag har också granris och julrosor - de är ju så vackra!

Jag sitter i växthuset även på vintern - då tänder jag ljus och sniffar på rosmarinen samtidigt som jag läser en bok eller bläddrar i en trädgårdstidning. Det ger en sådan ro!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Ååååh ett växthus... kanske i nästa trädgård...

Carina sa...

Ja du detta är långt ifrån den indiska värmen. Jag tycker inte om vintern i sverige därför så försöker jag varje år i feb/mars åka på semester. Detta året blev det Indien och det var så fint så nästa års resa dit igen är redan beställd. Bilder finns på bloggen under foto etiketten. Både väskan och lådan har jag gjort med hjälp av The Ultimate Pro och det kommer att bli en utbildning i denna på scraproom snart så håll ögon och öron öppna. Kommer jag ihåg det så kommer jag naturligtvis att säga till när den blir av.

Tack för alla kommentarer!

Hadet