söndag, maj 23, 2010

Nystan


Jag har de senaste två terminerna gått på virk-kurs hos Sensus studieförbund. Inte för att jag tidigare inte kunde virka utan för att lära mig mer och få inspiration. Jag hade dock ingen aning om att det finns så många olika tekniker!
Annika, som finns på www.smygmaskan.com, har lärt oss allt ifrån dubbelvirkning och gaffelvirkning till krokning. Vi har virkat, fikat och fått oss många glada skratt!!

Hon har även visat oss en del av de redskap som finns. Bl a ovanstående "vinda" samt "nystapparat" som gör jättefina nystan. När jag sett dem kände jag bara att detta var några av de saker jag inte kan klara mig utan.......Alltså inhandlade jag ganska omgående dessa bägge apparater (på loppis samt på blocket - I love billigt och begagnat!!)

Nu visade det sig dock att jag inte var den ende i familjen som tycker att detta var en kul grej....G, mannen i huset, kommer rusande när det är dags att göra nya nystan! Han är lika fascinerad som jag är av hur vackra nystanen blir!!


2 kommentarer:

Karin sa...

ha, ha, ha! Vad kul att du har fått en virk-kompis till

ylva sa...

åh, vad mysigt! och vad roligt att mannen också ser det fina i det ;). jag håller med, det blir så vackert och symmetriskt i slutändan :). och skallran är ju för fin den med! tror nog att det är en typisk sådan grej som de nog gärna skulle sälja i barnbutiker, ifall det är något som skulle kunna tänkas locka dig ;). och vad trädgården såg härlig ut på den där bilden! det är som taget från junibacken eller något. hoppas så att du känner dig bättre efter sjukskrivningen nu och att operationen gick precis som den skulle!

ville bara säga också att jag verkligen uppskattar omtanken :)! de senaste veckorna har jag varken haft ork eller tid att egentligen blogga eller läsa bloggar, men jag börjar komm igång så sakteliga igen. så tack, snälla du :)!

kram kram,