onsdag, december 29, 2010

Julen 2010


Då har julen både kommit och gått! Vi firade "Julafton" med julklappsutdelning och släktmiddag (hahahaha, låter lite pretentiöst då släkten består av fem personer!) på Juldagen. Vi är en sådan där modern familj där barnen inte bara har en familj att fira med utan ska hinna med många besök hos mer eller mindre nära släktingar. De har verkligen haft fullt upp och fått många fina julklappar!

På "riktiga" Julafton åt G och jag sill, ägg, janssons och sushi. Det sistnämnda var mitt förslag då jag är ganska trött på sill........men sushi kändes nytt och var mycket gott! Jag är väl lite trotsig men jag är så evinnerligt trött på julmat......det har jag ju faktiskt ätit varje jul i snart 40 år! Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska beundra de som äter samma sorts julmat år efter år eller om jag tycker att de har dålig fantasi och problem med att bryta invanda mönster....

Hursomhelst - jag hoppas Ni alla haft en riktigt fin jul!!



1 kommentar:

Rose Cottage sa...

Hej vännen, här var det nästan vanligt julbord, fast jag glömde revbenen och ingen saknade dem, ligger bra i frysen!

GOTT NYTT och GOTT SLUT!

Hör av er om ni är ute och kör till helgen!

KRAM Ulrika