fredag, juni 24, 2011

Glad midsommar!



 
Då är det dags för ännu en Midsommar! Förra året firades denna helg av hela familjen i New York. En annorlunda upplevelse! Svenska ambassaden ordnar varje år ett midsommarfirande i Battery Park på Manhattan dit alla är välkomna. Aldrig hade jag trott att det skulle komma så många människor till ett firande som ju är väldigt speciellt, väldigt svenskt. Vi lyssnade till svenska sånger, barnen dansade och vi åt gott!



Vi köpte blommor i affären vid hotellet och jag band varsin krans till mig och M. Visst har jag en vacker dotter!!


Mor och dotter!


Förutom att det är Modsommar är det även min och G:s bröllopsdag. 11 år i år - tiden går! 


På vägen hem bar sonen och G våra kransar - visst är de fina! (ja, killarna alltså!!)


Starbucks -  allas vår favorit! Ett besök där uppskattas alltid!

Inga kommentarer: