söndag, juni 19, 2011

Reatider!

Såhär strax innan midsommar är det brukligt med REA!

 Jag tänkte haka på denna trend och sälja ut mitt lager av diverse hemmagjorda saker, alltifrån sjalar till armband. Så tänk efter, varför inte köpa födelsedagspresenten till mamma som fyller år i höst, julklappen till farmor eller varför inte bara överraska bästa väninnan med en liten present!


En virkad pläd i härligt bomullsgarn! Till det lilla barnet eller till frun att svepa in axlarna i.Storlek ca 80*125 cm. Pris: 425 kr (förr 700 kr.)


En härligt gammelrosa sjal, som passar såväl till sommaren som till vintern! Från sida till sida, ca 160 cm. Pris: 290 kr (förr 425 kr).



En underbart mjuk, stickad sjal med blommor. Från sida till sida, ca 120 cm. Pris: 160 kr (förr 300 kr).


En härligt grön sjal som många beundrat men ingen vågat köpa! Annorlunda men häftigt garn! Från sida till sida ca 160 cm. Pris: 190 kr (förr 400 kr).


En ljuvlig vintersjal i kraftigt garn. Sjalen är mer rektangulär än trekantig. Från sida till sida ca 160 cm. Pris: 225 kr (förr 350 kr). 


Tre par äggvärmare i härliga pastellfärger! Pris: 40 kr/par (förr 60 kr/par).


Liten virkad kanin med kläder (och skor!). Mycket sötare i verkligheten än på bild! Höjd: 20 cm. Pris: 125 kr (förr 200 kr).


Grytlappar i kraftig bomull så att man inte bränner sig!! Jag har tre par kvar - mellangrå, rosa och lila. Diameter ca 20 cm. Pris: 60 kr/par (förr 80 kr/par).


Romantiskt armband med filtade kulor. Pris: 60 kr (förr 95 kr).


En cupcake-bakelse på hönsnät i vitmålad träram. Mått: 22 * 18 cm. Pris: 70 kr (förr 125 kr). Jag har ytterligare en tavla med samma mått där motivet är ett rosa hjärta (killar - kom igen nu!)


Ytterligare en tavla, med texten "I love my garden". Mått 26*28 cm. Pris: 100 kr (förr 200 kr).


En halvmåne-formad, stickad sjal i härliga färger! Från sida till sida ca 100 cm (kan dock göras större genom sträckning  Pris: 160 kr (förr 300 kr).


En vimpelgirlang där det är 100 cm mellan de yttersta vimplarna. Höjden på en vimpel är ca 20 cm. Pris: 70 kr ( förr 125 kr).


Och slutligen, en barnhatt!  Den jag har kvar är dock inte den på bilden.....utan den går i färgerna vitt, rosa, ljusblå och ljusgrön. Istället för knappar längst fram har jag virkat en liten blomma. Pris: 70 kr (förr 150 kr).

Allt går att sända med Posten (om Ni bor en bit ifrån Helsingborg), då tillkommer fraktkostnaden. Om Ni är intresserade; maila mig på adressen: klarahantverk@telia.com eller lämna en kommentar efter detta inlägg.

Jag hoppas Ni hittar något Ni tycker är fint!

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är fint hantverk du säljer, så många vackra sjalar. Bra idé och ha en sommarrea.
Kramar
AnnaMaria

ylva sa...

åh, är särdeles förtjust i sjalarna :). de är hemskt fina! och så kan jag bara hålla med dig om träd. de ska ju vara stora och skuggiga (även om jag är beredd att göra ett undantag vad gäller mangoträdet utanför, för det börjar faktiskt bli groteskt stort och dessutom skuggar det så till den milda grad att ingenting utom krabbor i lervälling kan växa där *suck*).

annars ville jag mest passa på att önska en fantastisk midsommar! och säga att kommentarerna uppskattas så väldigt mycket. jag känner att det drar från så många olika håll just nu att jag inte hinner med varken att blogga eller att läsa andras ordentligt :/. men dina ord uppskattas som sagt mycket :). och visst är det frustrerande när allt bara försvinner! det händer mig ofta... och ja, det är barnens pappa. och trots att han tycker att jag tar för mycket bilder så tror jag att han gillar just dem här, för han får alltid förvånande kommentarer. barnen ser liksom lite för nordeuropeiska ut i hyn ;). så roligt att du tyckte om kairo! fast jag har inte helt lyckas med att välja bort allt det meningslösa *lol*. jag försöker, men ibland tar den lutherska sidan och/eller den sidan av mig som tycker om vackra och dyra saker över ;). och skåne till sommaren skulle vara underbart, vi får se hur det utvecklar sig :). men en så snäll inbjudan!

nope, nu ska jag iväg och simma!

önskar många fler pysselstunder och vackra sommardagar/kvällar så länge!

kram kram,