måndag, januari 30, 2012

Cotswold

Jag har alltid älskat att titta på engelska deckare, främst för att de brukar visa fina vyer över landskapet. Tyvärr "flashar" landskapsbilderna förbi alldeles för fort. Till min stora lycka har jag dock hittat några andra program där jag verkligen får mitt lystmäte tillgodosett! TV 8 visar program såsom "Ett hus på landet" och "En plats i solen". Här visas det mycket engelsk landsbygd!!

 Finns det något mysigare än de smala vägarna som är kantade av gamla, sneda och vinga hus som är flera hundra år gamla? Trädgårdar med allt ifrån potatisar till stockrosor, det är en ren njutning att sätta sig framför TV:n och titta på dessa program!


Förra sommaren åkte G och jag på en veckas semester till London. En av dagarna åkte vi till Cotswold - DÄR finns det mysiga byar! Vi gick gata upp och gata ner - till slut tyckte jag nästan att det blev pinsamt, allt stirrande. Jag ville ju insupa hela den mysiga atmosfären och lagra den inuti mig!! 

Halmtak, små sneda fönster, ljuvliga rabatter, härliga terasser och frigående hönor var bara en liten del av vad vi såg.

Långt bort, genom buskagen såg jag något...Jag zoomade med kameran och upptäckte en terass att dö för!!

Det är härligt att titta på semesterbilderna och återuppleva atmosfären!

Snart är det dags att börja planera årets semester. Vi har pratat om att bila genom England, det har vi gjort förr men landet är ju stort och vi har mer kvar att utforska.......trädgårdar, golf, slott, öl, milsvida stränder, whiskey - ja, varför inte!!


Inga kommentarer: