fredag, oktober 05, 2012

Garn

 
Jag fick frågan häromdagen om jag har mycket garn hemma.
 
Jaaaaaaaa, vad svarar man på det. Det beror ju på.....!
 
För en som inte alls stickar eller virkar har jag ju naturligtvis MYCKET garn i hyllorna.
 
För oss andra - nej, jag tycker inte att jag har så mycket garn liggandes och väntandes på att jag ska välja just DET garnet för mitt nästa projekt.

 
Bomullsgarnerna har jag försökt samla i ett cd-ställ från IKEA. Jag får en bra överblick över färgerna och kan lätt välja just "den" rätta färgen.

 
Det blir ju inte lika fint som i garnaffärerna - de har ju inga påbörjade nystan - men jag är nöjd!

 
Precis som alla som har en hobby har jag svårt att gå in i en garnaffär utan att handla, åtminstone några nystan!

 
Det har naturligtvis gjort att mitt "lager" har ökat. Det ser jag dock bara som positivt. Hur trist hade det inte varit om jag varit mitt uppe i t ex virkandet av en docka men hade fått sluta för att jag inte hade ett passande garn till dockans hår?? Sådana frustrationer vill jag inte utsätta mig för!!
 
 
Lite sockgarn, ullgarn och akrylgarn (tycker jag inte att man ska förakta).

 
Jag försöker besöka garnaffärer också när jag är utomlands. Vilket naturligtvis resulterat i att jag har garner från Egypten, USA, England och Marocko.......
 
En riktigt bra garnaffär har precis samma effekt på mig som en bra blomsteraffär/trädgårdsmästeri - man går därifrån med ett lugn och en härlig känsla av......ja, av mys helt enkelt!
 

Just nu håller jag på att sticka vantar som jag ska tova och sedan brodera på. Ett spännande projekt som jag hoppas ger mersmak!
 
Trevlig helg!

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja, jag ansluter mig till dom som tycker du har mycket garn. Och vilken ordning, jag är imponerad.
Kramar
AnnaMaria

Åsa sa...

Även om inte garn och virkning är min passion så kan jag förstå känslan av att "ha så att man klarar sig" samt den go'a känslan när man går ut ur en affär med lite nytt i påsen :D

Ha en bra kväll
Åsa