onsdag, januari 08, 2014

Var är vintern........?


 
Såhär härligt grönt är det i trädgården nu i januari.
 
Visst är det fint men.........det är ju vinter?!
 
Jag vill ha SNÖ!!

 
Allt är klart och förberett för vintern............................
 
Zinkspannarna är tömda på sommarblommor.
 
Fågelholkarna, som vi i ett gemensamt släktprojekt snickrade i somras, väntar på hyresgäster....de kommer nog först till våren men innan dess måste det ju bli vinter!
 
 
Växterna har sedan länge vissnat ner. Jag klipper aldrig ner dem på hösten för jag tycker de är så vackra när de är frostnupna.
 
Jag hoppas vintervädret kommer snart.......för innan våren och sommaren kommer vill jag ha njutit av snö och frost!

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det är en annorlunda vinter, läste i tidningen att många fåglar har inte flyttat. Kanske det inte blir mycket till vinter, dom brukar ju känna av sånt. Men här ska det i alla fall bli lite snö och minus till helgen och nästa vecka.
Kramar
AnnaMaria