lördag, november 15, 2008

Helg!

Då var det helg igen, härligt!! Det brukar innebära ledigt från jobbet men idag har jag varit inne och arbetat fyra timmar. Som jag tidigare skrivit har det under en period varit extra mycket att göra. Om några veckor hoppas jag dock att allt ska vara tillbaka till det "normala" igen. Jag gillar verkligen mitt jobb men det är skönt att kunna vara ledig ibland, t ex på helgerna!!

På förmiddagen hängde regnet i trädtopparna men jag, G och hunden trotsade vädergudarna! Vi tillbringade ett par timmar i trädgården med att städa växthuset, räfsa upp löv och fylla på dammen. Ja, Yatzy gjorde inte så mycket - merparten av tiden låg han i stolen i växthuset!

Här bredvid syns en bild från vårt växthus. Det är på åtta kvm men jag har prylar i det som om det vore det dubbla!! Precis som inne i vårt hus kör jag med "more is more" - det minimalistiska har aldrig varit min stil!!

Inga kommentarer: