torsdag, oktober 27, 2011

Krans av lammöron

Vad kan man göra en söndagseftermiddag när solen börjar sänka sig mot horisonten? När helgen börjar lida mot sitt slut och man mentalt nästan är tillbaka på jobbet?


Jo, då går man ut i trädgården och plockar bladen från lammörat (innan de ändå vissnar ner).


Sedan går man in i huset, tar på sina sköna inneskor och hämtar en kopp kaffe. Därefter går man ut i uterummet med sin korg med lammöron samt kaffet och ståltråd. Härinne är det fortfarande sol och 22 grader varmt!


Ståltråden virar man till önskad form. I söndags kände jag för ett hjärta! Därefter är det dags att klä "stommen". Det går åt en hel del lammöron.....


Mellan varven dricker jag kaffe och njuter av dagens sista strålar! Ajdå - avslöjad....det var inte igår jag putsade fönsterna i uterummet......

Till sist hämtar jag några band och bestämmer mig för det ena, som har nästan samma färg som lammöronen.


Så blev det en krans!

Det var lite pilligt men mest av allt var det en härlig avslutning på helgen!!


2 kommentarer:

Maddie sa...

du är så duktig mamma!
i love u!

// maddie

Rose Garden Malevik sa...

Den blev ju superfin :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan