söndag, oktober 30, 2011

Tidig söndagmorgon


Idag gick jag upp kl 7, det var mörkt men fåglarna hade börjar sjunga så smått. Sonen och mannen sov fortfarande gott. Jag tände lite ljus och upptäckte att, javisst ja - nu är det vintertid, vilket innebar att klockan egentligen bara var 6..........


Jag hällde upp en kopp kaffe och funderade på vad jag ville göra. Det är fördelen med stora barn, att mycket av fritiden kan ägnas åt att "bara vara" och att göra det man har lust med just då. Kände allra mest för att börja sy fordral till de två innerkuddar som inhandlades igår! Gick in i mitt pysselrum där jag letade fram två tyger som jag kände för att använda. Ett linnetyg, varken gammalt eller franskt, men ändå väldigt vackert! Ett sammetstyg i en härlig grön färg tyckte jag passade till.


Här är den ena kudden klar!

Kudden är 40 * 60 cm vilket är ett kuddmått jag gillar. Eftersom jag strök lite på linnetyget för att få det slätt då jag skulle sy ser det lite stelt ut på bilden. Så fort någon har använt kudden kommer dock den där råa, skrynkliga känslan att träda fram!


2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Wow! Det var välanvända morgontimmar, vilken underbart fin kudde. Jag gillar linnetyg och så snyggt med bandet.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Norrfrids Eija sa...

Jättefint linnetyg, gammalt eller inte! Är på jakt efter ett grovt linnetyg med antik känsla, inte lätt att hitta den kvaliteten..
Vad skoj att du är nöjd med vildhjärtat! Den fick ett bra hem!
Eija