söndag, oktober 23, 2011

Ovanvåningen är klar!


Nu är ovanvåningen klar! Det är dammat, dammsugit, några tavlor har satts upp, blommor har planterats och möblerna är på plats. Vi trivs så himla bra däruppe!


Hela inredningen går i brunt. Som accent till brunt gillar jag turkos - visst blir det en härlig färgklick! "Monstret" ropade jag in på auktion, blir ni förvånade om jag säger att jag var den enda som bjöd.......Han är ju verkligen ful men så himla cool!!


När vi för längesedan röjde i mannens morföräldrars hem hittade jag denna fina filt. Jag tror att det har virkats mormorsrutor i alla tider, beroende på modet är det bara färgvalet som skiljer sig åt. Denna filt, som går i grönt, passar jättebra mot allt det bruna i möblerna.

Tjingeling!

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det syns att det är ett mysigt rum, brunt är en varm fin färg. Monstret är lite annorlunda, men det är en glad färg till det bruna. Jättefin virkad pläd har du också. Ett tips, lämna kommentar hos några av dom som finns i min blogg-lista, det är ett toppenbra gäng.
Varm kram
AnnaMaria

Stina sa...

Det var härliga färger på den filten.:-) Stina

skapa och inreda sa...

Jag bara njuter av din kreativitet. Mormorspläden passar så bra in.
Annika

Anna - stickande trädgårdsmästare sa...

Hej Ingela, kul att du hittat till min blogg! Jag tror att du kommer att gilla näverstickning, det är en väldigt enkel teknik som man snabbt lär sig utantill, det bara ser komplicerat ut;) Härliga färger i din mormorsrutefilt!