söndag, december 11, 2011

En söndag i december


Vad gör man en söndag i december? Solen skiner här i Skåne och det är 7 grader varmt. Julen närmar sig med stormsteg men julkänslan är i det närmaste obefintlig.

Jag går en runda i trädgården och konstaterar att det är ganska grått och tomt. Trädgården som brukar vara ombonad och bada i grönt ser så spartansk ut nu i december.


När jag går där ser jag dock två växter jag skulle kunna använda för att göra några kransar. Kransar hör julen till och kan kanske hjälpa mig att hitta lite julstämning denna dag?



Namnet på denna silverfärgade växt försvann precis ur minnet, men visst är den fin? Jag tror att det kommer att bli en skir liten krans av denna växt.


Den andra växten jag valde är buxbom. Det är en fanstastisk växt, alltid lika vacker. Jag hittade några stycken där jag slarvat med beskärningen.....vilket ju passade utmärkt nu när jag vill göra några kransar!!


Så, nu återstår endast att tända några ljus, sätta på lite julmusik och börja binda mig några kransar!

Ha en fin tredje advent!



2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kommer och bli fina kransar, bra pyssel en söndag. Sol har vi också men minusgrader.
Kramar
AnnaMaria

Rose Cottage sa...

HEJ vännen, tack för du skrivit och skickat hälsning, jag har varit lite väck :-)!
Så fina saker du fått ihop,älskar halsduken i mormorsrutor.
Jag är hemma efter nyår, har du tid för fika?

1000 kramar Ulrika