tisdag, december 20, 2011

Klappinslagning


Det finns några saker jag inte är tycker om; det ena är att laga mat och det andra är att slå in paket. Bägge sakerna är högaktuella såhär i juletid........

Matlagningen kommer jag nästan undan. Herregud, det finns ju de som försörjer sig på att sälja färdigmat - någon ska ju se till att de överlever. Jag säger bara; varmrökt lax från Lasses fiskrökeri - det är lycka i matformat.....! Och nej - det är inte synd om barnen. De har en stor släkt där många älskar att laga mat, så de små liven (19 och 21 år.....) kommer såklart också att få hemlagad mat!!

Paketinslagningen är det värre med. Den kommer jag inte undan. Ikväll gjorde jag en insats och slog in det mesta. Jag satte på en cd, tände en himla massa ljus och plockade fram papper, snören, etiketter, tejp och sax. Jag försökte verkligen skapa lite julstämning, tänkte att det kanske kunde göra jobbet lättare.....

Men icke, jag förstår inte dem som lyckas få fint inslagna paket, hur bär de sig åt?? Bara att vika själva pappret och sätta på en eller två tejpbitar......Det blir aldrig snyggt?! Inte ens inslagningen av det enklaste enkla dvs en bok lyckas jag med.

Som tur är har jag en man och barn som inte är bortskämda med fint inslagna paket, En annan tröst i eländet är att det ju faktiskt är insidan som räknas, eller hur!

1 kommentar:

Emilia sa...

Gillar inte heller att slå in - men tycker du lyckade bra ;) God Jul!