fredag, juli 13, 2012

Resultatet!


För ett tag sedan anmälde jag mig till en keramik-kurs. Jag hade länge, vi pratar år....., tänkt tanken men aldrig kommit längre än till just tanken. Kursen, en två-dagars prova-på-kurs, var tänkt att hållas i Folkuniversitetets regi men då kursen ej fick tillräckligt antal anmälda hölls kursen istället av Helen som driver Helens Studio.

Vi var ett gäng tjejer som hade skitkul i två dagar!

Jag gjorde bl a en kopp- den är jag faktiskt riktigt nöjd med! Jag vet, den är sned och vind och har alldeles för många dekorationer men jag gillar färgen och det allra viktigaste - den är riktigt god att dricka kaffe ur!






Det blev några alster till. Tyvärr är jag inte vidare nöjd med dem......men det var ju faktiskt en nybörjar-kurs...det är ju alltid en tröst!

En liten vit skål och ett litet turkos fat - bägge får agera som vattenreservoar i trädgården. Jag slipper se dem....och fåglarna - ja, de blir nog glada över vattnet!


I trädgården ska också dessa två krukor hänga. Tänkte hänga upp dem i tjärat snöre och låta det samlas vatten i dem. Även här får alltså fåglarna plågas av min "konst"!!


Slutligen, ett litet vitt hjärta. Ett litet sidenband i det så blir det nog bra.

Jag kan verkligen rekommendera alla som funderat på en kurs i keramik att anmäla sig. Det var två dagar av rent nöje! Lera är ett härligt material att arbeta med - mjukt, kladdigt och härligt!

Och som sagt, muggen blev jag ju nöjd med......!!

Inga kommentarer: