fredag, augusti 17, 2012

Stickat fodral


Varken orken eller lusten har velat infinna sig hos mig de senaste månaderna och utan dessa blir det inte mycket gjort....

Efter ett mail i förra veckan angående en förfrågan om jag i mina gömmor hade en lämplig doppresent kom dock lusten tillbaka. Inte smygandes, trevandes utan mer som ett bombnedslag!


Jag kom på att min käre bror för läääääääääänge sedan frågat mig om jag inte kunde göra ett fodral till hans Iphone i form av en lovikka-vante.


Bättre sent än aldrig - nu är det klart! Det blev inte i "originalfärgerna" utan ljusgrått och benvitt.


Senast jag stickade med strumpstickor var nog i mellanstadiet så det tog en stund innan jag och stickorna var överens....men nu är jag på G varför fodral nr 2 är under produktion!


Här ser ni slutresultatet, hoppas broren min blir nöjd!


3 kommentarer:

Anita sa...

Dear Ingela,

thanks a lot your your visit to my blog some minutes ago. I am pleased to hear that you like my new zipper bags. I am very sorry but the pattern is in none of the TILDA books, it's my own design and I do not have written tutorial.

Best wishes and have great week-end! I hope yours in Skane / Sweden will be as hot as ours! We expect more than 30 °C on Sunday!

Anita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint, den iponen lär inte få
några repor. Du är jätteduktig på
och sticka, och roligt när lusten för hantverk kommer tillbaka.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Linda sa...

Vad duktig du är. Han blir säkert jättenöjd.

Kram, kram