lördag, februari 14, 2009

SPA!

Överraskade mannen igår med en övernattning på http://www.ysb.se/ dvs Ystad Saltsjöbad och Spa. Allt han visste var att han skulle stå vid bilen kl 12.30, klar att överlämna sig i mina händer! Jag hade i smyg bokat ett rum, packat en väska och köpt bubbel, ost och choklad.

Vi började eftermiddagen med att köra till Blentarp där vi åt en god middag på Blentarps Byakrog. Därefter körde vi till Ystad och promenerade i stan i ca 2 timmar. Vi shoppade och njöt av de vackra, små husen som finns i city. Därefter trodde mannen att vi skulle åka hem men jag körde ner till Strandbaden. Där tog jag av ner mot stranden vilket fick mannen att tro att jag hade hittade ett hus jag ville ha! Hela vägen längst stranden ligger nämligen en massa hus, både sommarstugor och vinterbonade hus. Till slut stannade jag vid hotellet och sa att "Nu är vi framme"!. Jag plockade fram väskan (som han inte hade sett) och började gå mot hotellet. Då undrar mannen om vi ska sova över och om jag i så fall glömt att vi har en hund därhemma? ? "Lugn", sa jag - "allt är ordnat"!!

När mannens förvåning släppt fick vi en fin kväll, natt och förmiddag på detta härliga spa! Lugn och ro, god mat och en härlig natur precis utanför knuten - vad mer hade man kunnat begära?!

Inga kommentarer: