torsdag, mars 22, 2012

Blommor och förkylning


Veckan har tillbringats i sängen med feber och halsont. Nu är dock krafterna på väg tillbaka och jag ser framemot att börja jobba igen!


Strax innan förkylningen däckade mig var jag ute på Rycketofta och handlade de mest underbara tulpaner. Hela veckan har de gjort mig glad när jag stapplat ut i köket för att hämta nytt te, näsdroppar eller halstabletter!


Jag handlar sällan någon annan färg än vita när jag handlar blommor men när jag var på Rycketofta kunde jag inte motstå de dubbla, gula. De stod fortfarande på rot så det var bara för mig att peka på vilka jag ville ha. Jag har faktiskt aldrig förr sett dem på rot utan endast färdiginslagna. Det var fantastiskt att se dem växa på rad i lådorna fyllda med jord, önskar jag hade haft med kameran!

Den orangefärgade buketten fick jag på köpet, de var inte dagsfärska men underbart vackra OCH de har stått hela veckan, precis som de gula. Visst är de fantastiskt vackra med de taggade, enorma bladen!!

Inga kommentarer: