onsdag, mars 07, 2012

Riad Saba


I Marrakech ville jag inte att vi skulle bo på ett "vanligt" hotell. När man är där tycker jag att man istället ska välja en av alla de riader som finns innanför murarna. Det är gamla hus som renoverats med varsam hand. Jag hittade Riad Saba på nätet och det valet ångrar vi inte!


Det gemensamma för riaderna är innergården i mitten av huset. Ofta finns här en porlande fontän och tittar man rakt upp ser man himlen.


Det råder ett lugn som verkligen är en stor kontrast mot stadens alla ljud. Inte ett ljud smyger sig in!


Vi bodde i ett rum som kallades "Ocean". Grönt och blått dominerade där. Ett annat rum kallades "Chocolate" . Min man tyckte att det rummet hade passat mig bra.....med tanke på min passion för....choklad!!


En kopp kaffe, en bok och ljudet av porlande vatten - en lisa för själen!


Frukosten var jättegod - färsk frukt med youghurt, omelett eller kokta ägg, tre olika sorters bröd, gott pålägg, kaffe och färskpressad juice! De flesta dagar åt vi frukosten på terassen allra längst upp där solen värmde så skönt.


Innan för denna stora, svarta dörr njöt vi av ett ljuvligt boende under vår vecka i Marrakech. Inte kan man tro att det döljer sig ett litet paradis här!

Inga kommentarer: