söndag, mars 11, 2012

Längtan!


Sommar och sol och en blommande trädgård står högt på min önskelista just nu!!

Förra året planterade jag vit solhatt - vilken fullträff! Det får bli några till i år.


Funkior har jag några stycken, tycker verkligen om bladen på dem. Tyvärr delar jag denna passion med....den spanska skogssnigeln...."mördarsnigeln". Vissa år är de skoningslösa och kaläter flera av växterna.

På kvällarna brukar jag gå rundor i trädgården beväpnad med en stor spann och en sekatör. Strax innan skymningen kryper de fram och jag får min chans att fånga (klippa....) dem. Det är antingen de eller min trädgård - valet är lätt!


Ett betongansikte tittar fram.


Vattenbad och fågelbord - det finns det gott om.


Det är mycket grönt i min trädgård. Lite rosa, lite blått och mycket vitt. Försöker hålla mig till ett begränsat antal färger - annars försvinner lugnet tycker jag.


Stockros, gräs, alunrot och murgröna - några av mina favoriter.


En självsådd solros lyste så fint i trädgården förra året.


Murreva är en annan favorit - förökar sig mer än gärna överallt i trädgården!

Ser verkligen framemot årets trädgårdssäsong!

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Du har en fin trädgård, och snart börjar utelivet. Och så mycket fint hantverk du gör, såg en underbar virkad pläd med mormorsrutor i vänsterkanten.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej vännen, jag längtar också!
Vilken underbar semester ni verkar ha haft, underbart ställe och bo på!
Jag får nog "nöja" mig med ön i år också:-)!
Kram Ulrika

My Little Rose Cottage

Ingela sa...

Tack för era fina kommentarer - de värmer!!