fredag, mars 23, 2012

Vårblommor


Körde hem från jobbet strax efter klockan fyra idag. Det händer inte ofta men idag var jag SÅ himla sugen på att komma hem för att hinna plantera lite nya vårblommor. Solen sken och det var underbart i trädgården!



Som jag sagt innan köper jag mest vita blommor, så har det varit i alla år. Till en början tyckte folk att det var begravningsblommor men med åren har vita blommor accepterats alltmer och idag är de "inne".

Denna gången handlade jag dock, förutom de vita, även gula och lila blommor. Om en vecka är det påsk och då kan det ju vara härligt med lite färg.


En ställning klädde jag med björkris, det blev riktigt bra vilket dock inte riktigt framgår av kortet ovan.

När jag skulle kasta gammal jord i en övervintrande kruka fann jag en liten spirande sak. Känner inte alls igen den lilla växten men den fick såklart en ny kruka och ny jord. Ska bli spännande att se vad det blir!


Vita pärlhyacinter och lila penseér - så enkelt men så vackert.


Idag blev det inget planterat i denna pilkorgen. Tycker att den är vacker ändå!


Den gamla stolen har tappat färgen under vintern men visst är det fortfarande fin?


Jag hade kuddmossa kvar sedan i vintras. Den passade bra tillsammans med påskliljorna och penseérna, eller vad tycker ni?

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trots att påsken är tidig iår kommer det blomma vackert på många håll, och visst är det fint med färger på våren. Sen försöker jag hålla det mera vitt också bland blommorna. Du har gjort jättefina planteringar.
Ha en skön lördag
Kramar
AnnaMaria

trädgårdsdrömmar sa...

Fina planteringar.Kul med lite färg till påsk.Själv tycker jag mycket om vita blommor,men lite färg skadar inteMVH