tisdag, maj 22, 2012

Saker i trädgården


I vår trädgård finns mer än träd, blommor och buskar. Att upptäcka en gammal vattenkanna eller en bunke med vatten mitt i allt det gröna gör att blicken stannar till och inte bara sveper över trädgården.


Jag älskar zink.... 


...så det finns några kannor, bunkar och fat....


.....i detta material. Även kopparbunkar tycker jag gör sig fint med allt det gröna.


Ett hjärta i betong vi fick av goda vänner står till hälften gömt mellan murgrönan och bambun. 


Denna bunke hade vi förr vatten i men förra vintern sprack den. Jag tycker dock fortfarande om den varför jag i sommar tänkte plantera i den. Får se vad det blir.....


Ännu ett fat med vatten. Här brukar koltrasten bada på sommaren!


Efter en kurs i betonggjutning kom jag för några år sedan hem med ett ansikte...


.....och detta betongfat. På våren ser man tydligt fatet i rabatten men ju längre sommaren lider - desto mer försvinner det i grönskan.


Fågelholkar har vi såklart några stycken. 

Denna är bara till prydnad men jag tycker den är så charmigt sned och ving!

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den där holken var häftig, det tar ett tag och få den så grå. Jättefina blickfång bland det gröna, det gör trädgården spännande.
Solig kram
AnnaMaria