tisdag, maj 08, 2012

Kurs i trädgårdsdesign


I helgen var G och jag på Trädgårdsdesignkurs. Kursen hölls i Nyköping så vi körde upp på fredags-eftermiddagen. Vi ville ju vara utvilade till kursstarten kl 9 på lördagen! 

Vi hade med oss en ritning över vår trädgård i skala 1;100, färgpennor, linjal, block och tidningsurklipp. Jag hade också plockat med några böcker som beskriver och berättar om trädgårdar på ett, som jag tycker, skitbra sätt. Jag säger bara - Ulla Molin. Där har jag hittat en själsfrände när det gäller trädgårdar!


Det blev två hela dagar fulla med information och inspiration om tak, väggar, golv, växter och belysning!

Vi tyckte bägge två att kursen var mycket bra. Kursledare, Helena Åhlund, guidade oss igenom våra trädgårdar och vi gick därifrån med en ritning som under helgen fått flera nya rum!

Jag kan varmt rekommendera Helenas kurs till er som har funderingar på att göra om er trädgård men som behöver lite tips och råd. Kursen förutsätter dock, tycker jag, att man har ett riktigt trädgårdsintresse eller åtminstone viljan att få det.

För er som är intresserade: http://www.tradgardsmakaren.com/

Inga kommentarer: