söndag, april 29, 2012

Makeover


Helgen har ägnats åt projekt "garderob". Vi har i många år haft en vägg med skjutdörrar. Inredningen bakom dessa har dock varit ganska spartansk.



Vi är supernöjda med den nya inredningen! Visst ser det exklusivt ut.

Skostället längst ner är så bra - det rymmer 16 par skor!!


I kaffepauserna, de är viktiga!, har jag stickat på mitt senaste projekt. En sjal i näverstickning.


Jag gillar verkligen mönstret som träder fram. Garnet är melerat och går från ljusgrått till svart.


Dagen avslutades i trädgården. Jag klippte och plockade bort allt ris. Jag hittade mängder av sniglar, de små med sina hus på ryggen. De påminner mig om min mormors trädgård på Österlen, eller rättare sagt hennes stora häck där det fanns mängder av sniglar.



Funkiorna har kommit en bra bit ovan jord. De är en fantastisk växt med sina vackra blad!




Plommonträdet blev av med några kvistar. De står nu i en vas på köksbordet och ska förgylla våra morgnar!


Vi har inte många lökväxter i vår trädgård.


Den enda vi har är pärlhyacint. Den är så tacksam, vacker och blommar länge! Den borde finnas i alla trädgårdar!

Nu väntar ett glas vin, lite stickning och därefter......sängen! Efter helgens arbete kommer jag garanterat att sova som en stock!

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Garderoben har en sån där härligt lyxig känsla, och så bra med lådorna. Och så det blommar, tror vissa blommor dök upp över en dag när värmen kom. Såklart du ska vara i min blogglista, det är mysigt och småprata med dig.
Ha en fin första majdag
Kramar
AnnaMaria