måndag, juni 04, 2012

Besök

Idag hade vi besök. 

Hade inte G jobbat hemma denna dagen hade vi missat besöket - det hade varit riktigt synd.........


........för gästen var ingen mindre än Ekorren! Visst är han fin! 

I vanliga fall är det fåglarna som brukar komma på besök för att äta....idag hade Ekorren hittat hit!


På väg upp mot maten.......förra året hittade vi honom (såklart att det är samma Ekorre!) i körsbärsträdet där han satt och åt körsbär! De är visst allätare, de små liven.


Så var han uppe!


"Hmmm, kan det finnas något gömt här?"


"Bäst jag tittar noga!"


"Fågelfrö? Ja, varför inte? I väntan på att körsbären ska mogna så..."


"Nu börjar det ta slut här, finns det kanske något på andra sidan?"


På väg!


"Jag närmar mig"


Född till akrobat!


Jag gillar verkligen ekorrar. De är visserligen små rovdjur men ack så söta!!


Hoppas han kommer tillbaka, och då på helgen så att jag också får en chans att se honom "live"!!!

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi brukade också ha en ekorre i fågelmaten, men har inte sett honom på ett tag nu. Dom är jättesöta, och din man har fångat den jättebra på bild.
Kramar
AnnaMaria