söndag, juni 17, 2012

En regnig söndag


Söndagen har gått i regnets tecken. Häftiga skurar har varvats med stunder av strålande sol. Trist med tanke på att vi är i mitten av juni men positivt för insidan av huset. Städning, omplantering av några blommor, tvätt och börjat på en krans (se ovan, bild kommer när den är klar).


G och jag hade tänkt färdigställa den nya rabatten idag men vi hann bara vara ute korta stunder mellan skurarna. Det ÄR inget kul att flytta växter när de är dyblöta, inte heller att gräva i rabatten och sätta ner de nya kantskydden.

Några växter flyttade vi dock, bl a myskmadra. Den hade växt ut i grusgången vilket gjorde att det var ett utmärkt tillfälle att flytta de delarna till den nya rabatten.


Även en funkia flyttades från en tillfällig plats i trädgårdslandet. Den är jättefin med sina vita bladkanter och kommer verkligen att lysa upp i den gröna rabatten.


För första gången på många månader har fiskarna kommit upp till ytan - och det med besked! De nästan äter ur handen på oss!


Precis bakom dammen växer en stor schersminbuske. Den blommar med hundratals blommor just nu och doftar LJUVLIGT!!!


De flesta blommor i trädgården blommar med vita blommor MEN.....det finns några undantag. Daggkåpa är en av de blommor jag gillar, trots att de har gula blommor. Just nu står den i full blom och jag bara älskar den!!


En av de stunder solen sken idag passade jag på att ta några kort på dem.


Jag plockade några buketter så nu kan vi njuta även inne!


Hoppas er helg varit lika skön och avkopplande som min!

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med en damm i trädgården, och fint med fiskar som simmar omkring. Daggkåpan är en favorit här också, växer nästan för mycket ibland. Förra året vitoljade vi golvet i uterummet, det var nån olja speciellt för såna golv. Ska höra med maken vilken burk det är om den finns kvar så återkommer jag om bättre besked.
Kramar
AnnaMaria