måndag, september 03, 2012

Sensommardag

 
I dag har det varit ett ljuvligt väder!

 
Efter jobbet tog jag med mig kaffekoppen, kameran och mitt sticke ut i trädgården. Här njöt jag av dagens sista värme under körsbärsträdet.

 
Inom kort hoppas jag vara klar med en sjal som kan värma mig hela hösten!

 
Nyinköpt planta på Sofieros trädgårdsmässa.

 
Jodå, det tar sig......

 
Ännu en suckulent från trädgårdsmässan.

 
Sjalen stickas i en gammelrosa färg som kommer att passa bra ihop med både svart, beige och grönt. Tre färger som jag gillar skarpt!

 
Ja, jag trivs verkligen i min "dream garden"!

 
Lavendeln har inte gett upp ännu. Fortfarande lockar den fjärilar till sig.

 
Visst är den fin!

 
I växthuset är vindruvorna på G. Fortfarande är de dock för sura för att plockas.

 
En av årets sista solrosor!

 
Rönnbären lockar med sin vackra färg. Jag tänker dock låta bären sitta kvar så att fåglarna har något att kalasa på!

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken härlig hörna, skönt och sitta där och sticka. Sjalen ser jättefin ut, och vacker färg.
Kramar
AnnaMaria

Växthusmadam sa...

Låter som en riktigt härlig dag! Idag har jag gått och grunnat på en sjal i gammalrosa som jag skaffade mönster på i somras, nu fick jag lite ny energi till att ta tag i den när jag besökte dig!
Ha det gott,
Växthusmadam

Hanna sa...

härliga bilder.
Ha en fin helg!
kram
Hanna