lördag, september 22, 2012

Simskola del 5

 
Imorse packades väskan med baddräkt, simglasögon och handduk. Väskan som jag sydde för ett tag sedan och som var tänkt för att användas vid inköp av mat visade sig passa utmärkt till mina sim-grejor. Väskan är fordrad med samma vaxtyg som på insidan vilket gör att den passar jättebra till allt det fuktiga och blöta. Jag skrev om väskan i detta inlägget: http://blandblommorochblad.blogspot.se/2012/08/shoppingvaska-i-vaxduk.html

 
Lektionen tillbringades för min del i den djupa bassängen.
 
Dagens överraskning var att den djupa delen av bassängen "endast" är 1,80 m djup. Jag har trott att det var närmare 4 m djupt. Har för mig att det är det i stadens andra badhus.
 
Hursomhelst så stod jag på botten ett par gånger i den djupa delen och tro det eller ej - det kändes inte SÅ himla läskigt. Visserligen hade jag sällskap under vattnet men det ser jag som en självklarhet - det är ju en nybörjarkurs!!

 
Jag provade även på att flyta på rygg. Det gick bra.......i några sekunder! Att det ska vara så svårt att slappna av i vattnet. Tänk om man kunde lämna huvudet (hjärnan!) på bänken medan man var i vattnet - jag tror att det hade gått mycket bättre då. För alla dessa tankar man som vuxen tänker när man försöker sig på något nytt - de försvårar verkligen arbetet!
 
G hade lagat mat som var klar lagom till jag kom hem - i dörren möttes jag av härliga dofter av vitlök och kryddor! Det satt som en smäck efter dagens övning!
 
Trevlig helg!

Inga kommentarer: