måndag, oktober 20, 2008

Vår älskade hund!


När hunden och jag i helgen promenerade i skogen tog jag inte bara naturbilder. Jag tog såklart en del bilder på vår älskade hund, Yatzy, också. Nu var ju inte det helt lätt, jag ville nämligen att han skulle sitta still i löven och posera. Man är ju ingen proffsfotograf precis så helst ska föremålet som ska fotas sitta still en god stund så att jag hinner ta några kort från olika vinklar. Jag kan ju säga att föremålet denna gången, hunden alltså, inte direkt var med på noterna. För det första är ju inte Yatzy den enda hunden som gått i Parken - det fanns med andra ord så många goda dofter i marken som han ville snusa på! För det andra är detta en hund som hatar att bli blöt - löven var ju lite fuktiga men alldeles tillräckligt för att han inte ville sätta sig ner och ännu mindre lägga sig ner. För det tredje är Yatzy inte den hunden som står i främsta ledet då det gäller, i själva verket tycker han att det finns en hel del i denna världen som är läskigt. Det innebar att när det kom en vindpust och rörde om i löven hoppade Yatzy en bra bit rätt upp i luften. Ni förstår att med ovanstående förutsättningar är det inte helt lätt att få ett bra kort av vår hund!
Hursom helst, jag fick hunden att sitta men ligga - det skulle han inte göra! Det hade blivit så himla fint om han låg i löven men nej, det vägrade han. Jag gav mig på den punkten och försökte då istället få honom att titta på mig dvs in i kameran. Det kunde jag glömma! Han tänkte minsann inte titta in i någon kamera nu när jag varit så taskig mot honom och fått honom att sitta i löven. De var ju faktiskt blöta! Det spelade ingen roll hur mycket jag lockade och pockade, han tittade runt om mig.

Hursomhelst, det blev några kort tagna och ett av dem blev faktiskt riktigt bra (om jag får säga det själv!). Det ska jag förstora och sätta på hedersplatsen här i huset!

1 kommentar:

Caroline sa...

Hahahah vilken liten gynnare! Kan precis se er framför mig där i parken! Fantastiskt fin bild, hans färger är så snygga ihop med löven runtom honom!