måndag, oktober 27, 2008

Taggad!

Jag har blivit taggad! Av Caroline i hennes blogg (http://lambisoft.blogspot.com/) Det innebär att jag ska berätta sex saker om mig själv samt tagga sex nya bloggare.

Så, här kommer sex saker om mig - tyvärr inget spektakulärt - jag är så vanliga så!!
  • Jag är gift för andra gången - det ska inte blir någon tredje gången gillt! Och nej, vi ska inte ha ett gemensamt barn - vi är så glada för de två som vi (jag) redan har. Varför antar alla människor att bara för att man gift om sig måste man skaffa ett gemensamt barn??

  • Jag pluggade på universitetet på "gamla dar", först när jag var 32 visste jag vad jag "ville bli" - ekonom! Tur att jag var gift då för ett tag arbetade jag som revisorsassistent - och det klassades i en undersökning som det minst sexiga yrket av alla !!

  • Jag trivs bäst med lite "röra" omkring mig. Det ska synas att det bor människor i ett hus! Observera att jag inte säger "skitigt" - det är en helt annan sak! Det sägs att ett rörigt skrivbord tyder på ett rörigt intellekt (huvud) men vad tyder då ett tomt skrivbord på?! Jag menar istället att ett rörigt skrivbord tyder på ett rörligt intellekt!!

  • Jag har alltid arbetat med mycket människor omkring mig, både kunder och kollegor och det trivs jag utmärkt med. Jag behöver dock stunder då det endast är jag, hunden och en bok (eller något pyssel) som umgås. Gärna uppkrupen i soffan med en kopp kaffe eller te. Egen tid är alldeles för underskattat!

  • Jag fick mitt första lånekort på biblioteket när jag var sex år gammal. Jag promenerade upp till bokbussen där vi då bodde och ordnade det. Sedan dess är biblioteket mitt andra hem!

  • Jag är en fena på att starta upp projekt, det kan vara alltifrån att scrappa ett kort eller måla om ett rum. Tyvärr är jag inte lika bra på att avsluta dem....inte i vad andra kanske kallar rimlig tid! Jag fann ett citat för ett tag sedan i en tidning - "Halvgjort arbete är också arbete" - bättre än så kan det inte sägas!!

Ja, det var sex saker om mig - jag berättade väl inte för mycket nu?? Himla kul grej, tack för taggen, Caroline!

Tyvärr känner jag inte sex andra bloggare, bara en - hon är dock hur kul som helst och med lite tur hoppar hon på taggandet!

http://rundby.blogg.se/

3 kommentarer:

Caroline sa...

Oj va kul det vra ikväll! Sitter här uppkurad i soffan och myser en stund av tystnaden, alla andra har lagt sig i detta huset. Tycker att din kommentar om ett gemensamt barn är klockren, skrattade idag också när jag läste det... typiskt att folk tror det hahaha! Roligt att ni vill komma den 23:e, det kan bli trevligt tror jag, ska bara kasta ut man och barn haha. Ha det bra i helgen!

Caroline sa...

Puuuh vad nervös jag blev nu.. nätverkssladden trillade ur och jag trodde inte att inlägget hade hunnit publiceras. Samma visa varje gång jag skriver längre inlägg hahaha!

Ingela sa...

Ja, det var så himla kul igårkväll! LÅg och läste en timme igår efter att jag kom hem och försökte varva ner. KLart att vi kommer - trevliga människor ska man ta vara på, de växer inte på träd!! Tack för inbjudan!!