måndag, augusti 03, 2009

Nygammal hobby

Efter 30 år (Gud, är jag såååååååååå gammal!) har jag återupptagit en gammal hobby; virkning. Det började med att K på jobbet kom med en jättesnygg sjal. Jag och T (ännu en kollega) tyckte den var ursnygg och när det visade sig att den var "hemmavirkad" var det bara att gå till Garnaffären och köpa garn. Jag köpte ett grönt garn, jättehäftigt tyckte jag, men T tyckte det liknade gammal mossa.......smaken är som baken! Det blev en sjal med en beige kant runt. Jag är helnöjd med den förutom att den kunde varit lite större, ska ta en bild på den en dag så att Ni får se.

Därefter var jag fast! För att få inspiration gick jag ut på nätet - och fann SÅ många sidor om virkning......! Gud, vad folk är duktiga - och hur hinner de med?! Förutom att virka så fotas alsterna, läggs ut på bloggar, säljs och diskuteras - jobbar inte folk?? Hursomhelst, jag fann mycket inspiration!! Så nu har det handlats hem garner, mönster och virknålar - här ska det virkas!!

På bilden syns ett av mina alster som precis blivit klart - jag tänkte att den ska få tjänstgöra som nåldyna. Den är 6 cm hög och 9 cm bred ( med spetsen 14 cm). Här där den står framför mig liknar den en bakelse!!

1 kommentar:

Karin sa...

Kära nån så söt!

Hur går det med bakelserna?

Kram