söndag, augusti 09, 2009

Sommarprat och en ros


Jag brukar, i efterhand, lyssna på en del av sommarens sommarpratare i P1. Idag valde jag att lyssna på Morgan Alling eftersom jag var upplagd för leenden och gapskratt. Tyvärr blev det varken det ena eller det andra. Istället för det jag hade förväntat mig, att få höra en glad kille strö det ena skämtet efter det andra, fick jag höra honom berätta om en tragisk uppväxt på barnhem och olika fosterhem. Där ser man hur fel man kan ha.........Hursomhelst så var det ett mycket bra program som jag kan rekommendera Er att lyssna på.

Samtidigt som jag lyssnade på Morgan Alling virkade jag en ros. Mönstret fann jag på Fröken Elsas blogg (http://elsasdesign.blogspot.com/). Den blev precis så fin som jag hoppats på! Nu återstår att se vad jag ska göra med den - det kanske blir en brosch?

2 kommentarer:

Karin sa...

Jättefin!

Carina sa...

Jag lyssnar också i efterhand på programmet, som tex när jag sitter och scrappar.
Men vilken söt ros du gjort...