lördag, augusti 01, 2009

Tilda

Jag och G åkte ut på Väla i torsdags, faktiskt på G:s initiativ! G gick in på Claes Ohlsson medan jag, såklart!, gick in på Panduro. Är det inte en härlig butik - en klar favorit!! Jag är alltid lite fattigare när jag kommer ut från butiken men vad gör väl det?? Jag har ju köpt mig "pysseltid"!

Denna gången blev det rosa ull - tänkte jag skulle tova hjärtan och göra några nyckelringar (det behöver man väl alltid...), stoppning till några bakelser (återkommer till detta i ett senare inlägg)) ett häfte med virkmönster (jag har återupptagit en gammal hobby - virkning, I LOVE!) och till sist: En Tildabok. Det är en ren fröjd att bara sitta och bläddra i denna bok, så underbara bilder på så vackra saker. Här finns tusen ideér på saker som skulle passa i vårt nya "bondkök"........En sak är klar: semester kommer att ägnas åt pyssel!!

1 kommentar:

Karin sa...

Aj, vad roligt du ska ha!

Kram